سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به غالب پسر صعصعه ابو الفرزدق در گفتگویى که میانشان رفت فرمود : ] شتران فراوانت را چه شد ؟ [ گفت : امیر مؤمنان پرداخت حقوق پراکنده‏شان کرد . این بهترین راه آن است . [نهج البلاغه]
معلم84

با نزدیک شدن و فرا رسیدن مهر ماه و زودتر به صدا در آمدن زنگ مدارس برای کلاس اولی ها شور و نشاطی دیگر در مدارس ابتدایی برپا خواهد بود. هر ساله در بین دانش آموزان همه ی مقاطع تحصیلی دانش آموزان سال اول ابتدای یک یا دو روز زودتر زنگ شروع مدارس را می شنوند و این نشانی از اهمیت زیاد و حساس بودن این سال تحصیلی در کشور عزیزمان می باشد. کلاس اول و دوره دبستان اولین تجربه اجتماعی این کودکان به شکل رسمی است که پس از خانه و خانواده بیشترین نقش را در تربیت و رشد و نمو آنان دارد.

کلاس اولی ها از ویژگی های ذهنی و روانی قابل توجهی برخوردارند و حس کنجکاوی فوق العاده ای دارند که شناخت دقیق و به موقع این ویژگی ها نیازمند تنظیم برنامه های آموزشی دقیق و به کارگیری بهترین و موثرترین روش های تربیتی و استفاده معلمان با تجربه و دلسوز و آگاه در این زمینه می باشد. به گونه ای که اگر مراکز تربیت معلم در سراسر کشور به طور جداگانه معلمانی فقط برای تدریس در کلاس اول ابتدای جذب می کردند و آموزش می دادند بسیاری از مشکلات در چگونگی برخورد با کودکان این دوره بر طرف می شد و پیشرفت بیشتر و بهتری در این دوره تحصیلی داشتیم.

برای کلاس اولی ها بزرگسالانی نظیر پدر و مادر و معلم همیشه الگوی آنها هستند و دوست دارند همیشه جای آنان باشند به طوری که اگر از کلاس اولی ها در رابطه با انتخاب شغل آینده آنان بپرسیم اکثر آنها دوست دارند شغل معلمی را انتخاب کنند بسیاری از کلاس اولی ها هنگام لباس پوشیدن دوست دارند مانند معلم خود لباس بپوشند هنگام راه رفتن دوست دارند مانند معلم خود راه بروند اکثر این دانش آموزان معلم خود را ملکه ذهن خود کرده و همیشه چهره و رفتار معلمشان در اکثر زمان ها در ذهنشان است. از این مطلب می توان به اهمیت و حساس بودن شغل معلمان کلاس اولی ها پی برد و باید معلمانی که در کلاس اول ابتدای مشغول به تدریس هستند بیشتر از دیگر معلمان مواظب رفتار و کردارشان باشند.

چند نکته آموزشی ـ تربیتی در رابطه با کلاس اولی ها برای معلمان کلاس اولی ها :

معلمان کلاس اولی ها به یاد داشته باشید که الگوهای محبوب این دانش آموزان بزرگسالانی با شخصیتی لبریز از محبت و مهربانی و شادمانی هستند که هرگز دعوا و پرخاش نمی کنند. پس از عصبانیت در مدرسه و کلاس مخصوصاً در اوایل سال تحصیلی جداً خودداری کنید.

اولی ها به شدت حساس و حتی می توان گفت که دارای حس حسادت هستند و دوست دارند که معلمشان نگاه و رفتار عاشقانه اش را بین همه ی دانش آموزان (زرنگتر ها و متوسط ها یا سفید ها و سبزه ها یا پولداران و بی پول ها و یا عقبی ها و جلویی ها و ... ) را به طور مساوی تقسیم کند. پس معلمان توجه کنید که حتی اگر برادر یا فرزند شما در کلاس شما است رفتار شما برای همه یکی باشد.

کلاس اولی ها در روزهای اول سال تحصیلی مشتاقانه منتظر شنیدن سخنان عاشقانه و پر مهر معلم مهربان و عزیز خود هستند. پس از معلمان این آینده سازان خواسته می شود که در روز های اول سال تحصیلی با برنامه ای از پیش تعیین شده و طرح درسی مناسب برای این روزها به کلاس بروند و کمتر از درس پرسیدن و نمره در این کلاس ها سخنی به میان بیاید تا در روزهای بعدی این عزیزان مشتاقانه تر به مدرسه بیایند.

اولی ها دوست دارند که معلمشان در چگونگی نشستن آنها در ردیف های جلو یا عقب اظهار نظر کند. معلمان کلاس اول با دانش و تجربه ای که دارند خوب می دانند دانش آموزانی که کمرو و خجالتی هستند و در گوشه ای در انتهای کلاس ساکت و آرام نشسته اند باید این فرصت را پیدا کنند که به نوبت در ردیف های جلو بیایند و در آنحا بنشینند.

در پایان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای همه ی مدیران و معلمان و دانش آموزان عزیز از مدیران دبستان ها و معلمان کلاس اول می خواهم که در روز اولی که دانش آموزان کلاس اول زودتر از دیگر دانش آموزان به مدرسه و کلاس درس پا می گذارند مراسم با شکوهی و جشن زیبایی را تدارک ببینند و برای آن روز برنامه ای خاص داشته باشند تا این روز در ذهن همه ی دانش آموزان بهترین روز مدرسه شان باشد و هیچ وقت فراموش نکنند و با ذوق و شوق خاصی در روزهای آینده و با نگرشی مثبت به مدرسه بیایند.

                                                                                                                                                         ((التماس دعا))



ابوالفضل حیدری امین ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:50 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 4
کل بازدید :207967

>> درباره وبلاگ <<
معلم84
ابوالفضل حیدری امین

>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
معلم84

>>لینک دوستان<<
افسون کودک طبیعت
صید غزل آلا در مدرسه
قطار شیمی
سیستان
به کلبه ی چشمای من خوش آمدی
سیستو
زبان انگلیسی راهنمایی و دبیرستان و پیش
گروه زبان انگلیسی راهنمایی کنگان
نوید اشرفیان
هامون خشکیده احسان
شعرهای رومانتیک
خانه فرهنگی سیستان
به نام خدای که در این نزدیکی ست
سازمان دانش آموزی ناحیه 1 کرج
رادیو معلم
بابا آب داد
بچه های کلاس اولی من
معلم عاشق
خط خطی های یک معلم ریاضی
عشق معلمی
زخم نیمکت ها
سخن معلم
بار امانت آسمان
عشق معلمی
هنر معلمی
معلم های شهر مقدس قم
صدای معلم
مدرسه سبز
کارشناسی تکنولوژی و گروههای آموزش عمومی
باشگاه معلمان نانو
معلم راهنمای یادگیری خلاق
کاش می شد سر نوشت را از سر نوشت
خاش نیوز(مجتبی شجاعی)
استانداری استان سیستان و بلوچستان
اسدی راد(علوم اجتماعی راهنمایی)
دانش اموزان کلاس اولی من
کلبه ی آموزگاران
گروه زبان انگلیسی تبادکان مشهد
عشق معلمی
پاکنویس های یک معلم(معلم)
کارشناس آموزش ابتدایی ملکان(آقای صمدی)
قلم معلم(مسعود صالحی اردکانی)
کنگان طنز(سید رضا حسینی)
معلم روز(حسین تلخابی)
آقا اجازه!(رسول پاپایی)
آسمان مال من است(نگار فلامرزی)
یادداشت های یک خانوم معلم
اداره کل آ.پ استان سیستان و بلوچستان
اداره آ.پ عشایر سیار سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی معلمان ایران(علیرضا شفیعی مطهر)
مدیریت نوین مدارس(حسن میرزایی)
هیمه ی بادام(محمد سلیمانی)
مرد کاغذی (ابراهیم جاگرانی)
جمعه نوشت پرستو رسیدنی(ابراهیم جاگرانی)
دبستان دخترانه هیئت امنایی پیام انقلاب (
علوم تجربی(فضل الله نوری)
آموزشگاه ناشنوایان باغچه بان زاهدان (حواشی)
یادداشت های معلم سیستانی(فرهاد نوری)
فرشته های کلاس اولی من(خانم عباسی)

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<

انواع کـد های جدید جاوا تغیــیر شکل موس